Naar nieuw zeeland - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van André Streek - WaarBenJij.nu Naar nieuw zeeland - Reisverslag uit Craigavon, Verenigd Koninkrijk van André Streek - WaarBenJij.nu

Naar nieuw zeeland

Door: André

Blijf op de hoogte en volg André

05 Juli 2014 | Verenigd Koninkrijk, Craigavon

Week 1
-Maandag: Wat een stress maar, Klaar om te gaan. Alles ingepakt en alle dingen geregeld en ingecheckt. De complete familie van de streek brengt me weg. Het was dan toch lastig om afscheid te nemen. Als verrassing komt ook nog eens de hele vriendengroep afscheid nemen en good-bye zeggen. Het was leuk dat ze me allemaal kwamen uitzwaaien. Toen ging ik alleen door de douane. Toen ik ik bij de eerste overstapplaats aankwam had het vliegtuig waar ik in zat vertraging. Daardoor miste ik de aansluitende vlucht op Dubai. Gelukkig waren de mensen van de vliegmaatschappij behulpzaam en boekte me nog voor die zelfde avond een vervangende vlucht naar Dubai. De vlucht was erg goed.
-Dinsdag: Wat was het warm toen ik het vliegtuig uitstapte. En het was nog maar 8:00 in de ochtend. Het was al wel 40 graden. Vervolgens werd ik ook nog eens afgezet door een taxi. Deze dag lekker met de taxi gereisd en mooie dingen bekeken zoals de hoogste toren van Dubai. Deze dag verder ingedeeld met het bezoeken van het grootste winkelcentrum in Dubai. Ze hadden daar zelf een aquarium en watervallen in dit winkelcentrum. Dit was indrukwekkend.
-Woensdag: Deze dag lekker lang uitgeslapen. In de middag op de hoogste toren geweest. Veel foto’s gemaakt van de zonsondergang.
-Donderdag: In de ochtend diverse plaatselijke marktjes bezocht. Dit was wel grappig maar wel lastig. Alle werknemers daar willen je vrienden zijn omdat jij veel geld hebt volgens hen. Ook langs de Dubai creek gelopen. Het is een grote beek waarbij je voor 1 Dirham (20 cent) kunt oversteken naar de overkant. Deze dag had ik ook een woestijnsafari geboekt. Deze mensen haalden en brachten me naar het hotel. Het was erg gaaf toen we met de jeeps gingen crossen door de woestijn. Daarna gingen we BBQ’en onder de sterrenhemel van de woestijn. Oog een dansshow gezien.
Vrijdag en Zaterdag: Vrijdag ben ik vroeg op gegaan om het vliegtuig naar Sydney te nemen. Dit ging allemaal voorspoedig alleen duurde de vlucht erg lang. Uiteindelijk ben ik Zaterdag middag aangekomen in Nieuw-Zeeland. Alles is voorspoedig verlopen.

Week 2
Deze week een beetje de belangrijke dingen aan het regelen. De zonsopgang en de zonsondergang ziet er erg mooi uit. De boerderij waar ik verblijf zit aan een rivier dus gelijk een hengel gekocht.
Uiteindelijk is het allemaal gelukt. Woensdag naar een auto gekeken en direct gekocht. Mooi dingetje:) je kan ook niet zonder. Het dichtbijzijnste dorp is al een half uur rijden. Deze week ook weer nieuwe dingen op de boerderij geleerd en een stel leuke deernes leren kennen. Woensdag avond mooi naar een sport avond geweest en veel nieuwe mensen leren kennen. Nederlands kenden ze daar nietx;) De hele week verliep normaal. Zaterdag en zondag hadden we vrij. We zijn lekker naar de grotere steden gegaan en veel bier gekocht:P alles ingeslagen wat we nodig hadden. En savonds lekker uit eten geweest. Zondag naar de kerk. Alles verloopt het zelfde alleen in het Engels. Vrij goed te volgen gelukkig.:)
Ze zijn hier erg gastvrij. Zondag avond zelf al uitgenodigt door een familie en daar heerlijk mee gegeten.

Eindelijk alles geregeld. Het wordt langzaam aan een beetje druk en leer ik de dingen van het boerenleven. Machines achter de tractor bedienen en kalfjes ophalen die geboren zijn, koeien sorteren en begonnen met melken van de eerste koetjes. Er valt jammer genoeg erg veel regen de laatste dagen. Gelukkig hebben we goede regenpakken. Deze week zijn we bij een bos geweest om te kijken hoe dat hier is. Dat was best mooi. Helaas geen watervallen enzo. Maar die ga ik nog wel zien.

Dit weekend had ik vrij. Heerlijk uitgeslapen en de was gedaan. Dat moet ook gebeuren natuurlijk. Gelukkig stelt het allemaal niet zoveel voor.
Het was erg lekker weer. Hoewel het wel winter is, is het nog steeds 15-20 graden overdag. Erg goed te doen dus. We hadden besloten dat we met de auto naar de punt van het eiland te rijden. Dat is ongeveer 1 uur rijden. Dus dat valt wel mee. De weg er naartoe was ook al mooi. Het werd steeds rotsachtiger en ruiger. Veel schapenfarmen langs de weg. Toen we eenmaal dicht bij de kust kwamen hadden we mooi uitzicht op de zee. Het was helder weer. Je kon in de verte de besneeuwde toppen van het andere eiland zien. We kwamen bij op het punt van het eiland aan. Dit zag er gaaf uit. Ruige stuiken en planten en veel rotsen. De zee was wild. Ze hebben hier zwarte stranden aan deze kant van het eiland. We konden de zeehonden niet gelijk vinden. We hebben nog wat rondgereden en toen zagen we nog wat auto's staan. Daar was het dan. Er zijn daar wel een paar honderd zeehonden. Ze waren overal. Te zonnen op de rotsen, zwemmen of op het strand. Je kon er van een paar meter afstand goed naar kijken. Wanneer je dichterbij probeerde te komen lieten ze hun tanden zien. We hebben er veel foto's van gemaakt. Ook zijn we nog even op de vuurtoren geweest om van het uitzicht te genieten. Op het strand liggen grote schelpen. Paua schelpen noemen ze die. Ze zijn wit van de buitenkant en allerlei andere kleuren aan de binnenkant. Een mooi souvenirtje. Toen zijn we terug gegaan. Op de terugweg hebben we nog bij een paar riviertjes gekeken waar we overheen kwamen.

Afgelopen week is de rivier buiten zijn oevers getreden. Dit was erg raar. Het gebeurt hier ongeveer 1 x per jaar. We konden helemaal niet meer van de boerderij af en alles stond onder water. Gelukkig ligt de boerderij wat hoger. Op de wegen werden allemaal borden geplaatst van dat er vloed komt. Toen kwam de vloed. Naar 1 dag waren de wegen alweer begaanbaar. Het was wel mooi om te zien.

Het tweede weekend van augustes zijn we naar de kust geweest. Dit maal gewoon een wit strand. Dit was erg mooi. We hebben een berg beklommen en over het strand gelopen. Erg indrukwekkend allemaal. Mooie rotsen en erg lekker weer.

• 09 Juli 2014 - 13:06

Pappa En Mamma:

Hee ,

Het klinkt allemaal erg avondtuurlijk. Leuk hor. Fijn dat alles goed gaat. Al gewend in het gezin?
    Groetjea van pa en ma

• 09 Juli 2014 - 22:31

Coby Prins:

Hè stoere neef, wat gaaf jou verhalen te lezen en bij te houden..... Mooie reis heb je al achter de rug.we zijn zeer benieuwd hoe je het daar vergaat, hoorde van je moeder dat al kennis gemaakt had. Veel plezier daar! En we gaan je volgen!!.,
    Jongens zitten hier momenteel voetbal te kijken!! Verder alles goed hier
    Groet van de prinsen

• 09 Juli 2014 - 22:31

Jacob Van De Streek:

Hé reiziger, al een beetje gewend daar aan de andere kant van de aardbol. Man wat zit je toch een eind weg. Maar ja, de koeien hebben daar net als hier ook 4 poten en 4 spenen. Laat gauw wat van je horen, ben erg benieuwd.
    Een hartelijke groet,

Jacob & Jeannet

• 09 Juli 2014 - 23:43

Wijna:

he kerel, wat mooi dat je dit doet, je bent een ondernemend jong' en gaat het vast wel redden.....enne niet teveule naor de deerns kiek,n he, hollandse meisjes zat;):)...veel plezier en succes daar.....doeg doeg groet herman en wijna

• 10 Juli 2014 - 09:21

Dirma:

Ha broer (tje),

Wat leuk dat je direct mijn vragen waar hebt gemaakt om een blog aan te maken!
    En bevalt het tot nu toe? Geen spijt?
    En dat alles door een schakeltje uit het RD voorgelezen door je zus.

Groetjes je zus

• 13 Juli 2014 - 22:59

Corjan En Margriet:

Hè André,
    Leuk om je op deze manier te kunnen volgen, super stoer dat je de reis alleen hebt gemaakt.
    Altijd al gedacht : avontuurlijk van de Streeksbloed, het komt er een keer uit.
    André het ga je goed, we blijven je volgen.

Hartelijke groeten, Corjan en Margriet

• 15 Juli 2014 - 10:03

Wilma :

Ha Andre,

Wat heb je in een korte tijd al veel gezien en ondernomen.
    Wat bijzonder hè dat toch je uitgerekend in het gezin van mijn familie terecht bent gekomen.
    Doe je ze de groeten?
    Leuk deze blog!
    Veel succes en plezier van ons toegewenst!

Hartelijke groet,
    Casper en Wilma Baylé

• 15 Juli 2014 - 11:22

Petra Van Den Bosch:

Hoi André,

Wat leuk om jou zo te kunnen volgen! Fijn dat je het tot zover goed naar je zin hebt.
    Wij hopen vrijdag richting Italie te vertrekken, weet je nog van vorig jaar? Was ook erg gezellig met jullie erbij.
    Hartelijke groeten uit Elspeet,
    Kees en Petra van den Bosch (en de rest van de club)

• 15 Juli 2014 - 20:56

Herrald, Alie En Giel:

Ha broer,

Mooi man zo'n blog,
    Wat een vette bak gekocht, lache en ook lekker goedkoop. Kun je mooi mee rond crossen daar. Zijn dat de koeien van jullie die op de weg lopen? En haal je die met de quad bij elkaar?
    We skypen snel een keer ff gezellig bijkletsen.
    Tot snel!!

Groet ons

• 16 Juli 2014 - 21:09

Margretha:

Leuk! Benieuwd naar je volgende verhalen!

• 17 Juli 2014 - 08:15

Wijna:

Ha die André, wat een ervaringen al hè, leuk dat je al sociale contacten hebt opgedaan, dat is jou wel toevertrouwd..heb je het melken al onder de knie??? Leuk om je te volgen op deze manier...hg Herman en wijna

• 21 Juli 2014 - 13:40

Jacco En Hermieke:

Hoi André, leuk dat we jou zo op deze manier kunnen volgen. Elke week kijken we even naar je belevenissen daar aan de andere kant van de wereld. Nou veel succes met alles en we blijven op de hoogte. Groetjes Jacco en Hermieke!

• 23 Juli 2014 - 04:28

Wilco En Miranda:

Hoi André
    Wat leuk om te lezen hoe het je vergaat in verweggistan. Zal neef stein deze belevenissen mee laten lezen, hij vind je vast erg stoer!! En je hebt een prachtig uitzicht vanuit je slaapkamer, je zou in bed moeten blijven liggen.. maar ja, dan beginnen de koetjes te blaten ;-) Ook je auto is een echte antieker, pure rijkdom dus.. Veel plezier in t boerenleven en geniet ervan!
    Groetjes de Bakkertjes uit Bennekom.

• 28 Juli 2014 - 21:19

Wim En Coby:

Zo neef , even een berichtje vanuit doornspijk, leuk om te lezen dat je je leventje daar al aardig hebt opgepakt, je bent al zo weereen maandje onderweg. Je zult zien dat de tijd veel te hard gaat. Geniet v an het mooie land en alle leuke dingen. Het ga je goed andre
    Hartelijke Gr.wim Coby

• 29 Juli 2014 - 11:58

Leonie:

Leuk dat ik je nu ook kan volgen :)
    Tot snel, i hope.

X

• 31 Juli 2014 - 09:23

Wijna:

he andre, de natuur zal daar zeker erg mooi zijn..wat dacht je, eindelijk mn familie eens ontmoet....(zeehondjes)? flauw....maar heel leuk om zo je verhalen te lezen....dat blijven we zeker doen....geniet ervan kerel....je bent een hele ervaring rijker zo.....hg herman wijna en de rest

• 02 Augustus 2014 - 21:44

Opa En Oma Bakker:

Hoi Andre, wij hebben de fotos bekeken, en je reisverslag gelezen, en het ziet er gezellig uit. We geloven dat je het er wel naar de zin hebt zo te lezen. We zouden we eenswillen zien hoe je je daar redt, maar dat komt wel goed. Nou de hartelijke groeten van Opa en Oma Bakker.

• 17 Augustus 2014 - 20:04

Jan En Marrie:

Hoi andre hier een berichtje van ons,wel wat laat, maar dat komt door de vakantie!!!! Leuk dat je dit onderneemt. Je bent straks veel ervaringen rijker. Leuk dat we je zo een beetje kunnen volgen. Pas op voor de mooie meiden daar!!!!! Groeten Jan en Marrie en de kids

• 18 Augustus 2014 - 22:47

Margriet:

Hey Andre,

Het is al weer een tijdje geleden dat we wat van ons hebben laten horen,als we je reisverslagen zo lezen heb je het prima naar je zin en heb je prachtige dingen gezien.
    Je foto's zijn ook erg mooi.
    We zien uit naar je volgende update.

Groetjes uit Nunspeet

• 12 September 2014 - 07:46

Wijna:

ha andre....fijn dat je zo geniet, jij gaat de zomer in, wij de herfst, maar wel lekker hier....gaat het melken je al goed af?? marthe is maandag van dr paard gevallen, heeft dr been op 2 plekken gebroken...word geopereerd eerdaags, heel vervelend...... nou beste weer he...groetjes

• 31 Mei 2015 - 22:23

Margriet:

Hoi Andre,

Goeie reis naar Australië,fijne vakantie, geniet ervan!

Tot ziens in Nunspeet!

• 22 Juli 2018 - 10:44